20100115

Jamuan Raya JKR (03) penyanyi cantik

Sebenarnya ramai penyanyi yang mempersembahkan nyanyian mereka pada jamuan hari raya JKR Temerloh ini. Tetapi dek asyik mendengar cerita Pak De Mansor tak sempat nak rakamkan gambar lain-lain penyanyi. Janganpula penyanyi lain kecil hati, kalau terasa saya mintak maaf banyak-banyak. Nanti ada yang kata 'nak ambil gambar penyanyi yang lawa dan cantik aja'. Tak lawa tak cantik tak mau ambil. Kalau boleh saya nak ambil gambar semua penyanyi yang menyanyi.

Nanti Pak De Mansor pula yang kecil hati pula. Beliau tengan bersemangat nek bercerita tetiba nak gi ambil gambar orang nyanyi. Seolah-olah cerita orang tua-tua maca dia tak penting. Jadi habis la gambar masa saya dengan mendengar cerita Pak de Mansor Kg Buntut Pulau. Gambar ni pun saya rakamkan dari jauh. Tentu penyanyinya ingat tak ada orang ambil gambar dia menyanyi. Ada.
05
Sang suria
Menyinari kamarku
Indah bercahaya
Oh damainya jiwaku kini bersua
Kepadamu kasih

Tak terduga
Pertemuan pertama
Bawa bahagia
Oh serasa dunia bagai tersenyum
Lihat kita berdua
04
Padamu oh kasih
Ku curah segala
Kasih dan sayangku
Kan serah padamu seorang

Itulah oh janjiku kepada dirimu
Semoga dirimu jua pun begitu
03
Marilah kasih bersama memohon
Agar kebahagian
Sentiasa bersama

Suka dan duka bercinta
Itulah lumrah jiwa
Engkau dan aku
Tabah mengharungi
Terima kasih oh
Tuhan di atas pertemuan
Yang menyatukan aku dan dia
02
Bersama kita berdua
Membina istana
Lambang indahnya
Percintaan yang
Telah terpatri

Terima kasih oh tuhan
Di atas pertemuan
Menyatukan dua jiwa menjadi satu
01
Cuba teka lirik lagu sapa tu? untuk tau jawapannya klik DISINI.